Je kunt worden aangemeld door de huisarts via Zorgdomein of een papieren verwijsbrief. Ook kun je zelf contact met me opnemen om je aan te melden. Nadat ik je aanmelding heb ontvangen neem ik contact op om een intake afspraak in te plannen. Ik stuur je de link naar één of meerdere vragenlijsten (SQ48) en vraag je deze voor het intakegesprek in te vullen. 

Het intakegesprek duurt ongeveer een uur. In dit gesprek maken we contact, proberen we inzicht te krijgen in je klachten en hoe deze zijn ontstaan. En welke verandering nodig is om de klachten te verminderen en weer zonder hulp verder te kunnen. We kijken naar de resultaten van de vragenlijst, doen een controle op je identiteit en tekenen (desgewenst) het privacy formulier en de behandelovereenkomst. 

In het intake gesprek stel ik 5 hoofdvragen: 1 - Vertel je verhaal (wie ben je en wat is er gebeurt dat je je bij mij hebt aangemeld?); 2 - Wat gaat er mis (Wat zijn je klachten)?; 3 - Waarbij wil je hulp (wat denk je dat er moet veranderen om je beter te voelen)?; 4 - Hoe wil je hulp? (samen afstemmen wat we gaan doen in de behandeling); 5- Wat hoop je te bereiken (welk doel heb je voor ogen)?

Ik houd een dossier bij van wat we bespreken. Dit doe ik in Zorg-GGZ van Axians. Axians is ook degene die de declaraties verzorgt. Hier kun je informatie vinden over de leverancier van mijn ICT en facturatie software: Zorg GGZ - Axians NL

Ik werk vooral met cognitieve gedragstherapie. We kijken naar wat je doet, welke gedachten daarbij horen en hoe deze samenhangen met je klachten. Veel klachten kunnen verbeteren en soms verdwijnen door anders naar situaties te kijken, je eigen gedachten eens kritisch te onderzoeken of de dingen anders te gaan doen. Wat je wilt veranderen, en hoe je dit wilt gaan doen beslissen we samen. Je zult van mij niet snel horen "je moet" wel "je kunt". In sommige gevallen hebben meer mensen last van dezelfde klachten en bestaat er een AKWA Zorgstandaard. In overleg kunnen we gebruik maken van de adviezen die hier worden gegeven.

Veranderen is moeilijk en gaat met vallen en opstaan. Gesprekken met een psycholoog kunnen confronterend zijn. Ik zal je respectvol behandelen, goed luisteren en je als mens benaderen. Zo hoop ik te helpen bij de verandering die je wilt maken om je klachten te verminderen. 

Ook na afloop van de behandeling stuur ik je per e-mail de link naar een ROM-vragenlijst (SQ48) en een cliënttevredenheidslijst. De verwijzer (meestal je huisarts) wordt geïnformeerd over het beëindigen van de behandeling en het resultaat.

Cliënten gaven over 2021 een gemiddeld rapportcijfer van 8,6

KWALITEITSSTATUUT

De praktijk houdt zich aan de wettelijke afspraken rondom het handhaven van kwaliteit. Download hier het Kwaliteitsstatuut vrijgevestigden GGZ 25-06-2022

 

 

 

 

Joomla templates by a4joomla

Erwin Pelgrim GZ Psycholoog - Kruisstraat 2a 9953PL Baflo - Goudlaan 289 9943CH Groningen - 06-47928281